Trening siłowy - wady i zalety

1. Trening siłowy polega na wykonaniu ćwiczeń z obciążeniem zewnętrznym występującym w różnych postaciach, lub z własną masą ciała. Ze względu na swoją charakterystykę trening siłowy jest w przeważającej czeski treningiem beztlenowym. Trening siłowy w głównej mierze służy do zwiększania siły mięśni, ale również przyczynia się do efektywnego spalania kalorii

Jak już wspomniałem trening siłowy może występować z ciężarem zewnetrzym i z masa wlasnego ciała. Do ciężarów zewnętrznych możemy zaliczyć wszelkiego rodzaju maszyny, wolne ciężary i wszelakie akcesoria treningowe typu worki czy kettle.

2. Korzyści z treningu siłowego

3. Wady treningu siłowego

Drugą stroną medalu z pewnością będą:

Podsumowanie
Nie ma określonego wieku od kiedy i do kiedy jest zalecany trening siłowy. Zarówno osoby starsze jak i niepełnoletnie mogą czerpać korzyści z treningu siłowego. Należy pamiętać, że taki trening powinien być dostosowany indywidualnie pod potrzeby danej osoby, a także pod posiadane doświadczenie. Osobom nowym, chcącym rozpocząć z przygodę z siłownią poleciłbym zgłębić podstawy treningu siłowego, by wyrobić sobie fundament pod przyszłe, bardziej wymagające treningi. Oczywiście wszystko wymaga czasu, nauka również. Myślę, że istotne jest również to by każdy prowadził jakąś swoją aktywność fizyczną, pozostał aktywny, czerpiąc z niej przyjemność. Pamiętajmy również, że każdy z nas jest na swoim etapie przemiany, nie porównujmy się do nikogo tylko zajmijmy się sobą.