Trening funkcjonalny

Trening funkcjonalny to indywidualnie zaprogramowany plan treningowy mający na celu wzmocnienie i usprawnienie ciała w wykonywaniu czynności dnia codziennego.
W treningu funkcjonalnym wykorzystujemy tzw podstawowe wzorce ruchowe które towarzyszą nam w trakcie wykonywania podstawowych czynności.

Trening funkcjonalny to rodzaj treningu w którym dążymy do poprawy określonych funkcji w czasie wykonywania ruchu, np. siły, wytrzymałości, szybkości, mocy czy poprawy motoryki lub ogólnej sprawności. W treningu funkcjonalnym stosujemy ćwiczenia złożone – składające się z kilku elementów, często o charakterze wielostawowym.

Duży nacisk kładzie się również na pracę nad mięśniami głębokimi (core) ,które stabilizują całą sylwetkę i pomagają odciążyć kręgosłup, a także asystują w wielu dziedzinach życia. Dzięki wzmocnieniu mięśni głębokich, w szybki i prosty sposób możemy zapobiegać bólom kręgosłupa spowodowanych m.in. pracą siedzącą. Trening prowadzony jest w niedużej intensywności.

Przykładowy trening funkcjonalny


Dla kogo: dla osób chcących zwiększyć ogólną sprawność fizyczną, dla osób z większą świadomością ruchową.

Cel treningu: zwiększenie sprawności fizycznej

Czas trwania: 60 minut

Częstotliwość treningu: 2 razy w tygodniu

Prognoza efektów: 2 miesiące *przy stosowaniu zaleconej diety

Umów się na trening